Då är P-ändarna utbytta mot sådana med M18 gäng istället, finns en forumtråd på www.locostsweden.se om detta (länk).
Finns både m18 och m20 p-ändar till transit för berörda årsmodeller dåck har M20 änden mindre rörlighet och begränsar därför fjädringsvägen.
Har även haft en del funderingar angående caster och kommit fram till att 7 grader känns rätt vilket medförde en omkonstruktion av dom övre länkarmarna, länk till forumtråd om detta: här
Så undre länkarm på plats:
Svarvning av nya P-ändesinfattningar i övre länkarmar.
Svarvning av "dubbelkona" för att simulera nav (inställning av vinkel 3,3 grader):
jigg för att kunna mäta för den nya övre länkarmen, 7 graders caster.
Nya länkarmen på plats:
Bakaxelfästen på gång:
Infästning i ram.
högersida med fjäder, övre fästet kommer nog att behöva flyttas upp för att inte dämparen skall bottna:
Och dom 2 glada byggarna: