Dags igen
för placering av styrväxel (neverending story) för att minska bump steer till
en ”godkänd” nivå.
Jag har läst
och försökt tänka och mäta ut hur styrväxeln skall sitta men till slut så är
det trial and error som har fungerat för mig.
Det som har hjälp mig är att montera styrväxeln så att infärsningen kan häftas
samtidigt som styrväxeln sitter på plats.
Har med
hjälp av en jigg lyckats placera den:
Men innan
jag kan montera fästena så behöver jag modda fästena lite vilket innebär att jag
måste plocka bort dom. Detta in sin tur innebär
en risk att jag inte får tillbaka dom på samma ställe.
Efter lite
meckande sitter fästena på plats igen:
Efter
kontroll med laserpass visar det sig att jag inte fick dom på samma plats som
jag provat ut L
Så, bara att
plocka bort fästena igen och försöka hålla styrväxeln på plats på ett sätt som
gör att jag kan häfta färtena medans styrväxeln sitter kvar:
Ett antal
olika höjder fick testas innan det såg bra ut.
Men till
slut verkade det ganska bra (kollade även andra sidan för säkerhets skull).
Dags att
börja fila på ett par nya fästen:
Tills vidare
får detta fungera som stöd tills dess att ”riktiga” stöd för infästningen finns
på plats.
Locost, steeringrack,
bump steer